torsdag 17. desember 2009

Service hos FYKSEN


Som jeg tidligere har skrevet på bloggen har jeg hatt problemer med Webasto varmeren min og jeg leverte denne til service hos FYKSEN SERVICECenter på Elverum. Og der ringte dem dagen etter og fortalte at det ikke var lønnsomt å reparere varmeren da det var defekt brennkammer og brennerhode ujevn viftemotor.
For dette så forlanger fyksen 905kroner. Altså betale for noe som er kastet. Dette har jeg ikke opplevd før og jeg vil tro dette ikke er vanlig kutyme. Dette er uansett såpass frekt at jeg ikke kommer til å gi meg med dette i første omgang. Jeg kan betale 65kr i verkstedkostnader, men 60kr for faktura "omkostninger" og 745kr for arbeid er jeg overhode ikke intr i å betale. Vurderer å sende fakturaen tilbake og opplyse dem om at en befinner seg mitt i desember og ikke helt i begynnelsen av april. Det står på fakturaen, takk for at du er kunde hos oss... Vel den setningen kan dem fjerne, for står de på at de skal ha 905kr for dette er jeg IKKE kunde hos de lenger.
Uansett har jeg lært, en kjøper heller nytt produkt en å levere noe hos Fyksen, med tanke på at de aldri har gitt en % i avslag på varer en har kjøpt der heller har en nå nådd sin toleransegrense for dette selskapet, for HVA ville prisen kommet på om en hadde forsøkt å reparere noe. Med de prisene det selskapet operere med skjønner jeg jo at de skriver at reperasjon IKKE er lønnsom. Skal en ha noe til service hos dette selskapet må det være fordi de eventuelt er godkjente av et forsikringsselskap!
Så jeg lurer, er det vanlig kutyme å betale for en reperasjon som aldri blir utført da det ikke er lønnsomt, eller er dette årets julefrekkis fra Fyksen?
Etter hva jeg kan lese i Lov om håndverkertjenester skal en ikke betale for dette.

4 kommentarer:

Unknown sa...

fin måte og drive butikk på !hadde pesonlig vært "flau "over og sende regning på en jobb\reperasjon som ikke er utført.--.vurdert sterkt og handle Eber varmer til båten min ,nettopp pga lett adkomst til denne forhandler"n,med tanke på service\rep osv..men kan ikke si det frister noe særlig etter og ha lest dette innlegget her--rett og slett pinlig og jævlig irriterende--hadde steila fullstendig sjøl hvis ei slik regning hadde rammla ned i postkassa mi........

A-Team trolling: Frank Ronny Johansen sa...

Det er normalt at man må betale for jobben med feilsøking! Leverer du inn en mobiltelefon eller en tv til reperasjon hos f.eks. Elkjøp og ber om et prisoverslag for reperasjonen, så må de jo jobbe litt for å finne feilen før de kan gi et prisoverslag. Når du da har fått en pris og velger og ikke reparere så må du også hos Elkjøp betale for jobben med feilsøkingen.
De jobber ikke gratis hos Fyksen heller! Selvfølgelig er det surt at du får denne regningen men tror ikke du kommer noen vei med den regningen. Det eneste er at du kan klage på antall timer dem har brukt på jobben, og ut ifra prisen vil jeg tippe at de har brukt 2 timer. Vet ikke om de måtte demontere varmeren din, men hvis de har gjort det så har det nok gått ca 2 timer på den jobben!

Stig Atle sa...

Dette var skremmende lesning.. En ting hadde vært om du hadde kjøpt varmeren et annet sted, og levert inn varen der for sjekk, DA - og kun da, hadde jeg vært muligens litt enig i at de tok betalt for å finne feilårsak osv,(men tusen spenn a gitt..uhørt) Men herregud, hvis dette er en vare du har kjøpt hos Fyksen, og hvis de hadde hatt et lite snev av kundeservice skulle kostnaden kun vært en tlf fra dem med følgende melding : Beklager, men dette er ikke lønnsomt å reparere, men kom innom så gir vi deg et godt tilbud på ny varmer...
Det er ikke mye jeg kan her i verden, men kundebehandling/service/reklamasjon - DET kan jeg. Så her får du bare stå på krava Steinar. Lykke til - og hold oss gjerne oppdatert.

Lars Jordal/Anne Bergersen sa...

Må bare si meg enig i kritikken,skulle jo tro at Fyksen som jeg antar har en del av trolling miljøet som kunder ville skrive dette under posten for "ekstra service",men her har vi jo ikke med Shell å gjøre,dette er jo ikke akkurat god reklame for Fyksen dette her,håper de fanger opp dette og tar det til etterretning og forandrer praksis.